František NovákV dnešním článku Vám představíme jednoho z našich hypotečních specialistů, který, ač je mladý, se v oboru pohybuje již několik let. Jedná se o Františka Nováka.

Dobrý den, Františku. Mohl byste se hned na začátek v pár větách sám představit? Odkud jste, co Vás baví a jak jste se dostal k práci, kterou děláte?

Dobrý den! Jmenuji se František Novák, pocházím z Hradce Králové, ale již od 3 let žiji a bydlím v Jičíně, kde i většinu času pracuji a trávím volný čas. Baví mě svět financí, ke kterému jsem se dostal více méně náhodou po jistém rozhovoru s kamarády, kdy jsem se o toto téma začal zajímat. Jako finanční poradce pracuji již čtvrtým rokem. Když mi zbyde nějaký čas navíc, trávím ho nejraději s mojí partnerkou, kamarády, nebo sportem.

Když už jako poradce pracujete přes 3 roky, můžete prozradit, kolik jste již měl klientů a jak jsou s Vámi spokojeni? Staráte se o své klienty pravidelně, nebo pracujete pouze na jednorázové bázi?

Nyní mám něco okolo 250 klientů, kterým se všem snažím poskytovat maximální servis a podporu. Klienti se na mě již rádi obrací v podstatě s čímkoli, co se týká financí a zejména hypoték. S většinou klientů mám dnes již přátelský vztah a jelikož občas mě kontaktují s velice důvěrnými informacemi, náš rozhovor není většinou jen čistě o penězích.

Popravdě, setkávám se s lidmi, kteří nemají finanční poradce příliš v lásce. Často se jedná o rádoby odborníky na finance, kterým ve skutečnosti vůbec nerozumí, a přesto lidem radí, jak s nimi zacházet, respektive pouze je tlačí do podpisu nějaké smlouvy. Jak se k takovému názoru stavíte a v čem jste zrovna Vy jiný?

Můj názor je takový, že všude jsou jak dobří, tak špatní lidé. V každém odvětví služeb jsou tací, kteří je svoji práci dělají dlouhodobě s proklientskou vizí a lidé, co se dívají jen na krátkodobý profit. Jak jsem psal již k předchozí otázce, mojí doménou byl vždy pravidelný servis péče o klienta. Když je můj klient spokojený, jsem spokojený i já.

Jak už jsem řekl, přijde mi, že jejich jediným cílem je, aby jejich klient podepsal smlouvu, kterou pravděpodobně nepotřebuje a ani mu ji nejsou schopni představit a vysvětlit. Jak jinak s klienty pracujete Vy?

Na začátku spolupráce s klienty se společně setkáváme na více schůzkách, kdy klientům co možná nejvíce do detailů objasňuji a představuji návrh řešení, které jsem pro ně vymyslel na základě jejich problémů či požadavků. Poté se s nimi dále setkávám na pravidelných servisních schůzkách, kde řešíme jakékoli jiné potřeby, které mají.

Kdo je podle Vás vaším typickým klientem, respektive kdo ho potřebuje?

Typickým klientem je pro mě v podstatě každý, kdo řeší svoje bydlení, finance, pojištění auta, zdraví či jiného majetku. V neposlední řadě se zaměřuji i na efektivní zhodnocování úspor klientů.

Chápu, že částky se pohybují v jiných řádech u lidí řešících hypotéku a  životní pojištění, ale lze nějak vyčíslit, kolik jste schopný svému průměrnému klientovi ušetřit?

Na tuto otázku se těžko odpovídá, nicméně ušetřit můžu každému, kdo něco pravidelně hradí. Pro lepší představu: dokážu vyjednat u banky lepší úrok na úvěr a ta následně klientovi sníží splátku. Mohu i snížit výši pojistného, ale poslední dobou se zaměřuji hlavně na hypoteční úvěry a vyjednávání co nejlepších sazeb pro každého. Někdy to ale není jen o úspoře peněz, ale také o nastavení jednotlivého produktu. Mým názorem totiž je, že pokud něco klient platí, tak by to mělo fungovat. Tomu tak ale bohužel často není a pokud máte smlouvu starou již několik let, určitě by šla trochu obměnit k lepšímu.

Autor: Redakce Hypotéky-Jičínsko.cz

1
Komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *